вторник, 26 май 2009 г.
Автомобилът на старо- BMW 3-та серия
+ Първокласна изработка, много култивирани мотори, отличен автомобил с превъзходно управление
- Малко стеснено пространство, мизерно серийно оборудване
История на модела
12/90 Представяне на третата генерация на модела (E36), мотори от 100 до 192 к.с.
1/92 Представяне на Coupe като 318is (140 к.с.) или 320i, или 325i
9/92 Нов M3 Coupe с 3.0 литров 6-цилиндров мотор с 286 к.с.
6/94 Представяне на серията 3 compact, в началото само с един двигател с 102 к.с.
8/94 Нов 318tds (90 к.с.), 318ti compact (140 к.с.) М3 лимузина
6/95 Представяне на комби версията touring и на 323i с 2.5 литров двигател с 170 к.с.
4/98 Представяне на четвъртата генерация (E46)
1/99 Нов 316i с 105 к.с.
4/99 Смяна на модела при Coupe
9/99 Нов 330d (комън рейл дизел) с 184 к.с., комби модел touring
4/00 Смяна на модела при Cabrio
6/01 Смяна на модела при compact
9/01 Фейслифт, променени фарове и брони
Неговата сила е в многообразието - който не намира нищо в гамата "3", няма да го намери никъде.
Търсите лимузина от класически тип?Да не е много раздута, комфортна, но в никакъв случай тромава? BMW има такива в програмата, с 4 врати, комби, купе, кабрио, както и малко скъсена, компакт, със задница тип Голф. Последният се появи на пазара през 94 г., когато Е 36 беше в разцвета си. С по стари от 94 г. екземпляри трябва да се внимава не само заради напредналата им възраст, изработката в някои отношения беше не особено добра. По-новите представители на Е 36 са изключително солидни, а представения през 98 г. наследник Е 46 се оказа предпазен от по-големи проблеми в качеството.
BMW серия 3 е класа сам по себе си, високопрецизен в управлението. На високо ниво е и гамата на двигателите. Започва с 1.6 литров със 100 к.с. чак до М3 с 360 к.с. Най-висок пазарен дял имат 4-цилиндровите, т.е. 316i и 318i, но истинското удоволствие идва с 6-цилиндровите мотори, значи от 320i нагоре. Тяхната култивираност може да служи за пример, без да развиват прекомерна жажда. За сметка на това модата на пестеливите дизели с директно впръскване беше дълго загърбвана от BMW и чак представения през 98 г. 320d се причислява към TDI генерацията.
По отношение на оборудването в салона Баварците не са особено разточителни. Например електрическите стъкла бяха дълго време серийни само в топ-версиите, а за задните врати това важи и до днес. Най-важното за приятелите на шофирането обаче си е на борда, добрите седалки. Те са твърди и придържат тялото здраво. Обемът на багажника, както при лимузината така и при комбито, е средностатистически за този клас.
Добро класиране в краштестовете се подразбираше още за Е 36, а Е 46 беше подобрен в това отношение, което не се изразява само в нарастващия брой въздушни възглавници. Еърбегът за шофьора е серия от септември 92 г., а от 95 г. - и за втория пътник отпред.
Една от лошите страни на "Тройката" е цената й. Особено Е 46 се търгува много скъпо, което ще се промени чак след представянето на неговия наследник. Разходите след покупката се движат в предвидими рамки.
Решението за избора между Е 36 и актуалния Е 46 зависи от парите. Важното е да се търси кола в оригинално състояние, защото BMW 3 често е обект на мародерски Тюнинг - експерименти.
Най - често срещани повреди:
Мотор (91-93 г.г.) скъсани ангренажни ремъци, гарнитури, пропускащи масло, прекъснати бензиноводи, дефектно турбо при дизела
До 10/92 лошо поведение на автомобила при движение в права посока,
Дефектиращи термостати (при бензиновите)
Проблеми със запалването (до 98 г.), мокри свещи (до 2000 г.), индикатора за горивото (до 98 г.), централното заключване, акумулаторите ( при 4-цилиндровите), калпави кабели и имобилайзери.
test-drive.automedia.bg
BMW E46 M3 Review - Click here for more free videos
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар